מאמרים

תרגיל – להשתחרר מדפוס מחשבה כובל


איך מזהים דפוס מחשבה בעייתי, ומה עושים כדי לצאת מהתקיעות?
  1. קודם כל יש להכיר ולהבין שיש לך בעיה. יש לך מחשבה מסוימת, ספציפית, שמונעת ממך להתקדם הלאה. מחשבה שבגללה את/ה עומד/ת במקום.
  2. שב/י במקום שקט, שבו אף אחד לא יפריע לך וכתב/י על דף את המחשבה התוקעת. לדוגמה: "אני לא יכולה לעבוד בעבודה הזו. אני שונאת אותה אבל מפחדת לעזוב אותה, כי אני עלולה להיות מובטלת."
  3. מתחת לטקסט המציין את הקושי, כתבי את המשפט בנימה אופטימית, חיובית. לדוגמה: "אני לא אוהבת את העבודה שאני עובדת בה היום. אני אעזוב אותה ואמצא עבודה שתתאים לי יותר מבחינת חברה / משכורת / עניין".
  4. אחרי שהרגשת שהמשפט מנוסח בצורה שמתאימה לך בצורה הטובה ביותר, שננ/י אותו למשך הזמן הקרוב בכל הזדמנות. זו תהיה המנטרה שלך: בבוקר, לפני השינה, במקלחת, במעלית, בתור לאן שזה לא יהיה.
  5. לאחר שניסחת את המשפט כך שהוא מתאים לך באופן מובהק, יש לרשום בראש דף. חדש ונקי את המילים הבאות: "חוזה עם עצמי".
  6. בחוזה הזה, שבו את/ה מתחייב/ת לעצמך, יש לכתוב את המש החיובי ולאחריו את חמשת הצעדים שאת/ה צריך/ה לעשות על מנת לבצע את השינוי. יש לפרט כל צעד לסעיפי משנה ברורים, כולל תאריכים ומספרי טלפון. (דוגמה לחוזה מצ"ב)
  7. הוצא/י לפועל את החוזה.
  8. אושרך וחייך בידך.


רוצה לשלוח אלי את החוזה שכתבת כדי לקבל חיזוק והערות? אני כאן בשבילך.


  מעט עלי     המלצות     מאמרים     מן התקשורת     קישורים     צור קשר     דף הבית